Detta är den arkiverade hemsidan för Kolla! 2011. Klicka här för att gå tillbaka till aktuella Kolla! året.

HELENA BIELKE, JONAS YRLID/KING
Ica Gott Liv
ICA GOTT LIV ICAs hälsosortiment heter ICA Gott Liv och omfattar över 80 produkter som innehåller mer fibrer, mindre fett, socker eller salt. Uppdraget Ett förpackningskoncept som visualiserar ”Ett gott liv”. Visualisera ICAs hälsosamma produkter på ett sätt som gör dem intressanta för alla kunder, inte bara för dem som redan är intresserade av nyttigare mat. Lösningen Vi utgick ifrån hur konkurrenterna ser ut - sen gjorde vi tvärtom. Istället för att vara sterila valde vi att vara personliga. Istället för att vara vetenskapliga valde vi att vara förklarande. Vi ville att serien skulle kännas mer äkta, personlig och framförallt välsmakande. Vi skapade en nyttig, lekfull värld med figurer och situationer som knyter an till ”ett gott och aktivt liv” utan att bli asketiskt, tråkigt eller ”nyttigt = smaklöst”. Med texter skrivna i en vardaglig och lättförståelig ton, långt i från teknisk och torr information som annars är vanligt på hälso-förpackningar.