7-Eleven Grafisk identitet för kaffe-koncept och smågodis

Förnominerad – Grafisk design - Identitetsdesign

Grafiskt koncept för kaffe-koncept och smågodis

7-Eleven önskade med det uppdaterade kaffekonceptets utformning stärka sin position på den svenska marknaden och förflytta kunders uppfattningar mot det mer moderna och urbana. Kaffeupplevelsen präglas av såväl enkelhet som känsla av mikropaus mitt i storstadens snabba tempo.

Butiksmiljön har uppdaterats med en modul för försäljning av kaffe med tillhörande produkter och omprofilerat smågodis. Färgsättning, materialval och inredningsdetaljer har valts för att balansera snabb köpprocess med trevlig fikastund. Kommunikation med navigeringsskyltar och menytavlor har designats för att kunden på ett lätt och inspirerande sätt ska kunna hitta och välja sina favoriter. Det justerade typsnittet har släktskap med logotypen och förstärker helheten. Konceptet rullades ut med början 2012 och nya tillämpningar tillkommer fortfarande.

Muggar, påsar och förpackningar togs fram och skapar en tydlig varumärkesupplevelse. 7-Elevens ikoniska ränder har använts som utgångspunkt för att på ett lekfullt sätt skapa tydliga och kraftfulla identitetsbärare som fungerar i en händelserik miljö.

Medverkande

BVD, Designbyrå
John Helmér, Ansvarig Butikskoncept
Koncept Stockholm, Inredningsarkitekt
Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.