Abstrakt förpackning

Förnominerad – Grafisk design - Studentarbete

Varje ny design av en förpackning konkurrerar med andra. Det handlar om att sticka ut. Att förpacka någonting abstrakt blir därför innovativt och nytänkande.

Jag har skapat ett nytt koncept för dagens resebyråer. Konceptet bygger på att låta människor stimulera sina fem sinnen, synen, hörseln, smaken, känseln och lukten när de ska göra sitt val av destination att resa till.

Jag visualiserade destinationerna och förpackade resorna genom att ta vara på ett land, en stad eller en plats unikitet och hämta inspiration från de olika kulturerna men också ta hänsyn till att stimulera våra sinnen för att ge målgruppen en upplevelse av sitt kommande resemål, där de innan resan får använda sina sinnen till att välja rätt resemål.

Jag har skapat fem förpackningar i form av lådor där varje låda innehåller stimulans för alla våra sinnen. Synen i form av en karta och ett faktablad, hörseln i form av en skiva med kulturella utgångspunkter, smaken stimuleras med allt ifrån Indiens curry till Amazonas lian-vatten, känseln ger en känsla av materiella ting man kan stöta på och lukten är rökelser, tobaksrök, parfym mm. Alla anpassade utefter vad resemålet erbjuder.

Medverkande

Robin Lind, Designer och konceptutvecklare
Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.