Apolosophy

Grafisk design - Förpackningsdesign

Apolosophy identitet- och förpackningskoncept

Som en viktig del i Apotek Hjärtats ambition att tillhandahålla ett komplett erbjudande inom hälsa, välbefinnande och välmående har koncept, grafisk identitet och förpackningsdesign tagits fram för det nya varumärket Apolosophy.

Apolosophy inrymmer ett flertal produktserier och utgår från och förstärker Apotek Hjärtats grundläggande värderingar trovärdighet, kunskap och kompetens. Apolosophy aspirerar på att presentera en ny dimension av Apotek Hjärtats erbjudande utifrån dess värderingar. En vidaretolkning om ni så vill.

Apotek Hjärtats ambition är att genom produkterna i Apolosophy ge kunden en känsla av välbefinnande och välmående; varumärket karaktäriseras av en tydligt uppgraderad kvalitet för såväl innehåll som förpackning. Skonsamma ingredienser och omsorgsfulla materialval. Förpackningarna ar tydliga och strama för att signalera premium och kvalitet och en tydlig särskiljning från Apotek Hjärtats övriga EMV. Särskiljning samtidigt som samläsning möjliggörs. Alla element har genom hantering ambitionen att accentuera Apotek Hjärtats grundläggande filosofi om hälsa och välbefinnande. Den första serien av produkter som lanseras är Apolosophy Make-up som ger Apotek Hjärtats kunder ett möjligt helhetserbjudande av hög kvalitet till ett tillgängligt pris. Väl omhändertaget och omsorgsfullt hanterat i alla detaljer. Trovärdigt, taktilt och tidlöst.

Medverkande

BVD, Designbyrå
Fredrik Kullberg, Marknadschef Apotek Hjärtat
Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.