Awful Gifts / The Gift Strategy

Förnominerad – Grafisk design - Förpackningsdesign

Vad kan en varumärkesbyrå ge bort i julklapp till sina kunder och leverantörer? Varför inte en uppsättning användbara presentkartonger och en matnyttig rapport om att ge och få presenter?

Lösningen är en kollektion påhittade produktförpackningar som kraftigt sänker mottagarens förväntningar. Vad man än fyller dem med kan det bara bli bättre än vad det yttre utlovar.

Tillhörande klistermärken drar ner förväntningarna lite till: ”Extrapris”, ”Köp två, betala för en”, ”Kort datum”.

Själva rapporten hjälper läsaren att undvika otaliga fallgropar när någon skall uppvaktas. Under kategorier som ”The Completely Useless”, ”The Cheap” och ”The Insulting” avslöjas de allvarliga konsekvenserna av en opassande gåva.

Medverkande

Happy F&B, Byrå
Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.