Axfood Stationary

SilverFörnominerad – Grafisk design - Förpackningsdesign

Visuell identitet/förpackningsdesign – Axfood/ No Label Stationary

Uppdraget var att skapa en visuell identitet för Axfoods kontorssortiment (no name brand), för försäljning på Willys och Hemköp.

Idén var att skapa en modern men klassisk design som håller över tid. Produkterna ska komplettera varandra och tillsammans skapa en butiksavdelning som känns inspirerande och harmonisk. Genom tydliga produktingångar/produktnamn ska det vara enkelt att hitta i sortimentet – tydlig kommunikation och snabba val.

Vi skapade en stilren och klassisk grafisk design som uttrycker ordning och reda, och samtidigt inspiration och lekfullhet. En modern funkis.

Medverkande

Linus Östberg, Senior Designer
Linnea Lofjord, Design Director
Elin Eskilsson, Junior Designer/final art
Anna Harrysson, Account Director
Anna Westling, Account Manager
Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.