Elhandeln

Grafisk design - Öppen

Om Trollhättan Energi

Under pay offen Hela stans miljöbolag ansvarar Trollhättan Energi för Trollhättans kommuns el-, fjärrvärme-, vatten- avlopp- och stadsnät. Dessutom säljer man el, fjärrvärme och biogas. Tillsammans möjliggör de olika produkterna och tjänsterna ett hållbarare och enklare vardagsliv för kunderna.

Om Elhandeln

Projektet syftar till att informera kunderna om att Trollhättan Energi numera inte bara sköter om elledningarna, utan även producerar och säljer själva elen. Kampanjen innefattade allt ifrån annonser, till mässkoncept, där själva förpackningarna hade en tongivande roll.

Om idén

Inspirationen till Elhandeln har hämtats från den klassiska lanthandeln. Därför är de kommunikativa enheterna uppbyggda som en butik, där man kan köpa elen över disk på ett personligt sätt. För att förstärka känslan utformades också riktiga förpackningar, en för el till rörligt pris och för el till fast pris. Förpackningarna förekommer i annonser och på hemsidan, men finns även i fysisk form. De fysiska förpackningarna används på mässor där de delas ut och innehåller tryckt information om den nya elhandeln. Förpackningarna har en lätt retrotouch med pastelliga färger och har, precis som riktiga produkter, en innehållsförteckning.

Medverkande

Klas Andén, Art Director
Sara Persson, Copywriter
Kim Nilsson, Projektledare
Klas Andersson, Produktionsledare
Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.