HiQ Magazine

Grafisk design - Redaktionell design

Magasinet som Kärnhuset tillsammans med HiQ tagit fram är ett nytt sätt för HiQ att kommunicera med sina nationella och internationella kunder och konsulter. Vi ville befästa HiQ som branschledande och samtidigt särskilja HiQ från konkurrenterna.

Genom att blanda innehållet med reportage om HiQ, omvärldsbevakning, trender och kända personer så fick kundtidningen ett stort läsvärde i båda de prioriterade målgrupperna. Designen tog avstamp i HiQs befintliga grafiska profil, som består av mycket svart och starka accentfärger, samt karaktäristiska illustrationer. Med hjälp av djärva visuella element sticker det grafiska uttrycket ut från den relativt konservativa branschnormen.

Magasinet, som också finns i en engelsk upplaga, har fått gott om uppmärksamhet. Kombinationen av spännande paketering och intressant innehåll gjorde magasinet så populärt att den första upplagan följts av inte mindre än två tilltryck.

Medverkande

Kärnhuset, Reklambyrå
Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.