Du får endast se en 30 sek förhandsvisning.

HM Special

Förnominerad – Mod och misslyckanden - Mod och misslyckanden

Detta bidrag är ett förslag på inbjudan till lanseringseventet av H&M Home´s höstkollektion för 2012. Eventet genomfördes men kunden valde ett annat koncept för inbjudan och pressmaterial.

Om eventet:

När H&M Home skulle lansera sin höstkollektion för 2012 var målgruppen 300 noga utvalda internationella journalister, skribenter och inredare. Briefen var att skapa en unik varumärkesupplevelse för h&m home som skulle engagerar alla sinnen. Utmaningen bestod i att kommunicera 6 helt olika inredningskoncept på ett integrerat, översiktligt och framför allt lekfullt sätt.
Lösningen blev ett dockhus byggt i en anrik biolokal i centrala Stockholm. Inte i miniatyr utan som ett fullt skalenligt hus. Dockhuset konstruerades med öppen front, som på håll möjliggjorde en samlad bild över hela kollektionen. Under visning bjöds journalisterna in i huset för en detaljstudie av de 6 olika kollektionerna, representerade i var sitt rum.

Gästerna fick fritt vandra runt i dockhuset – en fantasivärld, som i allra högsta grad var verklig.

Om inbjudan:

Vår vision var att skapa en inbjudan lika kreativ och inbjudande som lanseringseventet. Något de inbjudna journalisterna och inredarna inte skulle kunna låta bli att pilla med. Tänk om vi kunde göra en inbjudan som kunde få mottagaren att upptäcka H&M Home´s färger och mönster och efter eget tycke och smak kombinera och inreda med dessa?

Vår lösning blev ett pop-up hus som har samma form som det klassiska dockhuset i eventet.
Huset är helt vitt när det kommer men medföljande är även 8 st ark med klistermärken med mönster och färger från H&M Home´s höstkollektion 2012. Med dessa kan mottagaren av inbjudan själv inreda sitt eget hus.

För att göra det hela mer delbart och interaktivt var tanken att de 300 inbjudna skulle få möjligheten att tävla med sina hus emot varandra på Instagram. Vem har inrett sitt hus mest kreativt? De fysiska husen skulle även ställas ut i samband med lanseringseventet.

Medverkande

Anette Hildebrandt, Produktionsledare
Oskar Lübeck, Creative Director
Oscar Söderberg, Designer
John Müllersdorf, Faktor
Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.