Majblommans verklighetsglasögon

Förnominerad – Grafisk design - Öppen

Varje år tar Majblommans lokalföreningar emot tiotusentals ansökningar om bidrag till barn som lever i familjer med ansträngd ekonomi. Det är inte alltid lätt att se vilka barn som har det svårt, eller hur deras vardag ser ut. Det kan vara ganska små saker som gör att de hamnar utanför och inte kan vara med kompisarna på lika villkor.

Detta är temat i kampanjen ”3 anledningar att se rött”. Med Majblommans verklighetsglasögon framträder orättvisorna tydligt. Det finns all anledning att se rött! Kampanjen riktades till lärare i årskurs 3-6 samt fritidspedagoger och rektorer på skolor i landets storstäder. Syftet var att få fler klasser att vara med i Majblommeinsamlingen.

Medverkande

STURM & DRANG, Reklambyrå
Björn Eklind, AD
Owe Gustafson, Illustratör
Olof Gustafsson, Copy
Joseph Engman, Projektledare
Lisa Alm, Grafisk formgivare
Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.