1961
Silver –
Grafisk design - Identitetsdesign
Juryns motivering
En väl genomförd identitet som lyckas kommunicera en känsla av något som ännu inte finns. Ett kvitto på hantverkets betydelse där foto, text, typografi, format och papperskvalitet tillsammans skapar känslan.
Beskrivning
1961 är ett kommunikationskoncept för försäljning av 14 nya lägenheter med takträdgård på toppen av ett hus på Södermalm, byggt 1961. Malmsten Hellberg tog fram ett magasin med texter om området och presentation av lägenheter. Text och bild finns tillgängliga på en omfattande hemsida som utvecklades tillsammans med Kod & Form.
Medverkande
Ulrika Hellberg, Creative director
Stefania Malmsten, Creative director
Sandra Grill, Projektledare, redaktör
Emma Olanders, Grafisk formgivare
Marcus Palmqvist, Fotograf
Ordinary Studio, Producent av renderade bilder
Andreas Lönnroth, Beställare
Edvard Scott, Webbdesigner, utvecklare
Byrå
Malmsten Hellberg