Om man inte längre vill leva ser man världen med andra ögon.

Guld – Illustration - Reklam, fakta, förpackning, omslag

Juryns motivering

I det kommersiella reklambruset förmedlas ett kontemplativt allvar där det svåra ämnet gestaltas på ett respektfullt och relevant sätt. De båda illustratörerna behärskar ett gammalmästerligt grafiskt uttryck.

Beskrivning

Illustrationerna är skapade tillsammans med reklambyrån TBWA Stockholm, för organisationen Mind till kampanjen ”med andra ögon”

Mind är en ideell förening som arbetar aktivt med att sprida kunskap om psykisk ohälsa och stödja personer som funderar på självmord. Med kampanjen ”med andra ögon” vill Mind att personer som har eller haft psykisk ohälsa eller självmordstankar ska finna mod och stöd att prata om det.
Rubriken på kampanjen löd ”Om man inte längre vill leva ser man världen med andra ögon”

Kampanjen släpptes den 24e Januari, 2016 på SJs tåg, som underlägg på matbrickorna och på stolsryggar, samtidigt släpptes den på webben. Mellan 8-21 februari visades den som vägg- och fönsterskyltar i Stockholms kollektivtrafik.

Illustratörerna Elin Sandström och Jennie Ekström skapade två illustrationer vardera för kampanjen.

Medverkande

Elin Sandström, Illustratör
Jennie Ekström, Illustratör
TBWA Stockholm, Reklambyrå
MIND, Kund

Byrå

TBWA

Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.