Du får endast se en 30 sek förhandsvisning.

Verum, titta så gott!!

Silver – Illustration - Reklam, fakta, förpackning, omslag

Juryns motivering

En väl sammanhållen kampanj. Den lekfulla tolkningen av traditionella allmogeformer, och träffsäkra färgsättning med avstamp i folkkonsten, skapar en tydlig koppling till produktens ursprung.

Beskrivning

Lansering av Verum Hälsoyoghurt i bägare. Hittills har Verum hälsofil och hälsoyoghurt enbart sålts i 1 liters förpackningar. Nu skulle vi lansera hälsoyoghurten i en behändig bägare som man kan ta med sig lite överallt. En möjlighet för lite egentid på en parkbänk, en brygga eller mitt i naturen. Eftersom vår målgrupp är mycket för mindfullness, använde vi oss av illustratören Maja Sten, som fick tolka Verums rötter, den norrländska floran och faunan, för att stärka känslan av välmående. Printen syntes utomhus och i magasin och på förpackningarna. I magasinen var Majas illustrationer oifyllda, så att man kunde varva ner lite extra genom att färglägga dem själv. Samt ett Event på Centralstationen.

Medverkande

Jonas Frank, Art Director
Jonas Frank, Art Direction
Amalia Pitsiava, Copywriter
Gustav Egerstedt, Creative Director
Felix Nilsson, Art Director
Daniel Jakobsson, Copywriter
Maja Sten, Illustratör
Marie Nodbrink, Produktionsledare
Elin Johansson, Projektledare
Petra Anderson Stening, Norrmejerier

Byrå

Saatchi & Saatchi

Fler bilder:

Logga in

Om du inte har något konto kan du skapa ett här.

Skriv in koden du fått skickad till dig för att logga in.

← Avbryt

Kolla din inkorg!

Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med vidare instruktioner hur du återställer ditt lösenord.